Fajna gra

 „Fajna gra”, „Super zabawa”, „Bardzo nam się podobało” – to tylko kilka opinii wypowiedzianych na gorąco przez uczniów ursynowskich szkół, którzy w ostatni poniedziałek, 26 maja, uczyli się grać w padla na kortach klubu „Padlovnia”, na Zielonym Ursynowie. Warszawsko-Mazowiecka Rada Olimpijska zorganizowała, trochę eksperymentalnie, trochę innowacyjnie, naukę gry w padla dla uczniów trzech ursynowskich szkół: SP nr 100, SP nr 313, SP nr 323.

 

Padel to nowa dyscyplina sportu, która w sposób nadzwyczaj dynamiczny rozwija się nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Gra, podobna do tenisa, squosha i badmintona równocześnie. Gramy w przezroczystej klatce z siatką jak w tenisie, piłkami tenisowymi, rakietami z tworzywa sztucznego. Odbieramy piłkę po koźle, z woleja lub odbitą od ścian kortu. Gramy deble lub miksty. To najkrótszy z możliwych opis.

 

Zabawa jest przednia, prostota gry jest wielką zachętą. Nikt z uczniów nie miał dotychczas żadnego kontaktu z padlem. Ale ciekawość otworzyła zainteresowanie i zapał. Młodzież wychodziła z kortów niemal zachwycona. Niektórzy pytali o szczegóły, o warunki korzystania z kortów.

Realizacja zamysłu mogła się ziścić tylko dzięki władzom dzielnicy Ursynów. Burmistrz Robert Kempa, zaakceptował przedstawiony projekt. Urząd Dzielnicy sfinansował  przedsięwzięcie, prowadzone przez trenerów klubu „Padlovnia”. Zajęcia oglądali: zastępca burmistrza, Cezary Holdenmajer, naczelnik Wydziału Sportu, Piotr Nietz i Marta Cieślowska, także z Wydziału Sportu.

 

Jak widać władze dzielnicy są przychylne inicjatywom, które niosą innowacyjność i budują aktywność sportową wśród młodzieży. W czasach wszechpanującego internetu każda propozycja dająca możliwość aktywności fizycznej jest sportową szansą.

 

Dziękujemy władzom Ursynowa i jesteśmy przekonani, że kolejne takie inicjatywy spotkają się z ich akceptacją. Być może do kolejnych, ciekawych projektów, zaprosimy kolejne ursynowskie szkoły.

 

A młodzież szkolną zachęcamy do kontynuacji. Grajcie w padla!

 

Jan Wieteska

Przejdź do treści